مراحل قبل از ایمپلنت دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 29
نویسنده : mozhgan

ایمپلنت دندان یک جراحی است و مانند هر عمل جراحی دیگری باید پیش از آن اقداماتی مانند مراجعه به متخصص ایمپلنت و انجام مشاوره، بررسی عکس های رادیوگرافی توسط دندانپزشک، کشیدن دندان و انجام جراحی پیوند استخوان (در صورت نیاز) از جمله مراحلی هستند که پیش از کاشت ایمپلنت دندان انجام می گیرند. در ادمه مهم ترین مراحل پیش از کاشت دندان با روش ایمپلنت را توضیح میدهیم.

سایر مقالات : هزینه ایمپلنت دیجیتال

مشاوره اولیه: قبل از انجام هر کاری ابتدا باید با متخصص ایمپلنت مشاوره انجام دهید. متخصص ایمپلنت دندان که یک دندانپزشک عمومی است که در کاشت و ترمیم ایمپلنت آموزش ویژه دیده است، تعیین می کند که آیا شما کاندیدای واجد شرایط برایکاشت دندان هستید یا خیر.

سایر مقالات : عصب کشی دندان چیست؟

معاینه جامع: دندانپزشک دندان شما را به دقت معاینه کرده تا سابقه آن را بررسی کند. او همچنین از لثه‌ها و دندانهای بیمار به‌علاوه ناحیه‌ای که دندان از دست رفته در آن است، با اشعه ایکس عکس برداری میکند.

سی تی اسکن از دهان: همچنین مواردی وجود دارد که در آن اسکن توموگرافی کامپیوتری (که به عنوان CAT یا سی تی اسکن نیز شناخته می شود) از دهان بیمار لازم است تا دندانپزشک به طور کاملا دقیق فرآیند کاشت دندان را انجام دهد. مثلا سی تی اسکن به متخصص ایمپلنت کمک میکند که مقدار استخوان فک که برای کاشت دندان نیاز است را تعیین کند. یا اینکه تشخیص دهد آیا بیمار به جراحی پیوند استخوان نیاز دارد یا خیر. اعصاب و سینوس ها: سی تی اسکن همچنین به مکان یابی ساختارهایی مانند سینوس ها و اعصاب کمک می کند که در حین انجام جراحی ایمپلنت باید از آنها اجتناب کرد. مطمئننا هیچ بیماری دلش نمیخواهد که دچار آسیب های عصبی شود یا سینوس های او آسیب ببیند. هرگز فراموش نکنید که قرار نیست با حل یک مشکل، یک مشکل دیگر اضافه شود.

سایر مقالات : قیمت روکش دندان

مراحل ایمپلنت دندان

مهم ترین مرحله قبل از ایمپلنت دندان، بررسی وضعیت دندان ها، سلامت لثه ها و انسجام و استحکام استخوان های فک و آرواره است. مراحل ایمپلنت دندان کاملا مشابه نحوه انجام ایمپلنت دندان جلو و دندان نیش میباشد، در نتیجه مراحلی که در ادامه ذکر می شوند هم برای ایمپلنت دندان جلو و هم برای سایر دندان ها کاربرد دارد.

اولین مرحله ایمپلنت دندان، کشیدن ریشه دندان باقی مانده توسط دندانپزشک است. این مرحله با بی حسی موضعی انجام شده و با روش آتروماتیک که متفاوت از روش های معمول است انجام می شود.

پس از آن نیاز است که چند هفته از زمان کشیدن دندان بگذرد تا کاشت ایمپلنت انجام شود. دندانپزشک در این مرحله به بررسی وضعیت استخوان های فک بیمار می پردازد. برای انجام این کار از بررسی عکس های رادیوگرافی دندان و سی تی اسکن استفاده می کند.

سایر مقالات : رعایت بهداشت دهان و دندان




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com